Skip to main content
System ERP i CRM w branży retail

Rola systemu ERP i CRM w branży retail

Pod nazwą „branża retail” kryje się sprzedaż detaliczna. Wbrew pozorom nie jest to jednak wąskie zagadnienie. Obejmuje ono bowiem swoim zasięgiem potężny rynek towarów i usług, wpływający na nasze funkcjonowanie na co dzień. W naszym kraju w dalszym ciągu przeważa tradycyjny model sprzedaży. Pomimo tego coraz większą rolę odgrywa również sprzedaż internetowa, która zaczyna wypierać klasyczne sposoby nabywania produktów i usług. Nic dziwnego, bo sklepy internetowe oferują dobrej jakości towar, konkurencyjne ceny, a regularne promocje kusz klientów sprawiając, że coraz częściej rezygnują oni z klasycznej formy zakupów.

System ERP i CRM od ODL

Jakie oprogramowanie dla przedsiębiorców wybierane jest najczęściej?

Właściciele różnego rodzaju przedsiębiorstw dokładają wszelkich starań, by ich firmy działały logicznie, a zarazem w pełni sprawnie. To podstawowa gwarancja sukcesu i najprostsza droga do jego osiągnięcia. Dzięki systemowi CRP swoistej rewolucji uległy relacje, które rodzą się pomiędzy firmą i jej klientami. Wszystko to dzięki nowoczesnym technologiom, które ułatwiły funkcjonowanie przedsiębiorstw na różnych płaszczyznach. Ten sukces z kolei pozwolił na stworzenie kompleksowego systemu oprogramowania dla przedsiębiorców, określanego mianem ERP.

Czym różnią się systemy ERP i CRM?

Różnice pomiędzy systemami CRM i ERP są widoczne dla wszystkich, którzy podejmą próbę zgłębienia tego właśnie zagadnienia. Aby je poznać, warto również sięgnąć do artykułu System ERP a CRM. Czym jest program klasy ERP?, wyjaśniającego dokładnie istotę obu systemów i różnice, występujące pomiędzy nimi. Najprościej rzecz ujmując, system CRP służy budowaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami. Z kolei rolą systemu ERP jest całościowa organizacja pracy przedsiębiorstwa. Taki system pozwala na szybką wymianę informacji pomiędzy poszczególnymi działami firmy, co z kolei ułatwia współpracę i buduje sukces przedsiębiorstwa na rynku towarów i usług. W dużym skrócie można powiedzieć, że system CRM skupia się na marketingu, sprzedaży i efektywnej obsłudze klienta, zaś system ERP umożliwia kontrolę procesów, które zachodzą w różnych działach, składających się na dany zakład pracy.

Który system będzie najlepszym wyborem?

Dzięki właściwemu doborowi systemu możliwe będzie uzyskanie swoistej harmonii w zakresie procesów, które zachodzą w danym przedsiębiorstwie. Warto jednak dokładnie przeanalizować rzeczywiste potrzeby i dopiero w oparciu o taką analizę wybrać system CRM lub ERP. Tylko świadomy wybór w tym zakresie może się bowiem przełożyć na jakość pracy i jej efekty. Ci, którzy poszukują systemu ERP dla sieci handlowych, powinni zapoznać się przede wszystkim z ofertą, przygotowaną przez firmę ODL. Świadczy ona swoje usługi w zakresie systemów ERP już od 28 lat, zyskując w tym czasie całe grono klientów, zadowolonych z podjętego wyboru.

 

Komentarzy (1)

Dodaj komentarz